Köpvillkor

Allmänt

Ägaren till onlinebutiken www.fastcandy.de och Fast Candys mobilapplikation ("webbplats" eller "onlinebutik") är Fast Candy Europe OÜ (hädanefter kallad "Fast Candy", "vi" eller "oss"). , registernummer 16719638, företagsadress Tornimäe tn 3 // 5 // 7, 10145.

Företagsinformation

Fast Candy Europe, OÜ, registreringskod 16719638
Momsnummer: EE102608119
Postadress: Tornimäe tn 3 // 5 // 7, 10145 Tallinn, Estland
E-post: support@fastcandy.com

Köpare är en användare som har genomfört ett köp; den person som anges som köpare i orderbekräftelsen och benämns i fortsättningen "köpare".

Försäljningsvillkoren gäller vid köp av varor från nätbutiken.

Försäljningsvillkoren, tillsammans med orderbekräftelsen, utgör hela avtalsgrunden för köparens köp.

Priserna på de produkter som säljs i onlinebutiken anges bredvid produkterna. En avgift för leverans av varorna tillkommer på priset. Avgiften för leverans av varorna beror på var köparen befinner sig och leveranssätt. Leveransavgiften visas för köparen när beställningen görs.

Information om varorna ges i webbutiken bredvid varorna.

Observera att Fast Candy inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager eller finns att köpa. Fast Candy förbehåller sig rätten att sluta sälja en produkt.

Kundkonto

Köparen kan registrera ett konto i nätbutiken genom att använda namn och e-postadress. Konto låter köparen se sin shoppinghistorik och lägga nya beställningar genom att använda lagrad kontodata.

Att lägga en beställning

Innan du gör en beställning hos Fast Candy är det viktigt att du ser till att du har läst och förstått försäljningsvillkoren (finn dem här).

För att beställa varor ska de efterfrågade varorna läggas till i kundvagnen. För att slutföra beställningen ska de obligatoriska datafälten fyllas i och ett lämpligt leveranssätt väljas.

Du kommer att ges möjlighet att granska dina val, den information du har lämnat, det totala priset på din beställning (alla priser inkluderar moms) och korrigera eventuella inmatningsfel innan du går vidare till betalning. Observera att produkter i din shoppingväska inte är reserverade och kan köpas av andra kunder tills din beställning har accepterats av Fast Candy. Om långvarig inaktivitet gör att din anslutning till webbplatsen misslyckas, kan ditt urval av produkter gå förlorat. I ett sådant fall kommer du att behöva ange ditt urval av produkter i varukorgen igen.

För att minimera risken för obehörig åtkomst är köparens betalkortsinformation krypterad. Om köparen i köpprocessen väljer att spara kortnumret för framtida köp, kommer köparens betalningsinformation att lagras krypterad och säker hos vår betalningsförmedlare och kan användas för att utföra framtida transaktioner.

Om det inte är möjligt att leverera de beställda varorna på grund av lagerbrist eller annan orsak, meddelas köparen så snart som möjligt, och betald kostnad (inklusive leveransavgifter) återbetalas vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar. Beroende på betalningssätt kan återbetalningen ta upp till fjorton (14) arbetsdagar.

Hållbarhet av produkter

Observera att Fast Candy garanterar en hållbarhetstid på minst sju (7) dagar från första leveransförsök eller ankomst till utlämningsställe, förutom där ett bäst före-datum uttryckligen anges i produktens beskrivning på vår webbplats. Genom att göra ett köp bekräftar köparen att ha läst och förstått all produktinformation, inklusive hållbarhet och bäst före-datum. Följaktligen kommer Fast Candy inte att utfärda återbetalningar baserat på produktens hållbarhet eller Bäst före-datum, när köpet väl har gjorts.

Leverans

Varor levereras till följande länder: Sverige, Tyskland, Danmark, Finland, Nederländerna, Ungern, Österrike, Polen, Belgien, Bulgarien, Frankrike, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien

Leveranskostnaden för varorna står köparen för och respektive prisinformation visas bredvid leveranssättet.

Se alla fraktalternativ, beräknad leveranstid och kostnader i Frakt & Leverans här.

Betalningar

Vi accepterar följande betalningsmetoder i Sverige:

Klarna
Bankkort: Visa, Mastercard, American Express

Presentkort (presentkort är giltiga ett år från det datum då de köptes)

Ångerrätt och returrätt

Efter mottagandet av beställningen har köparen rätt att frånträda avtalet som ingåtts med nätbutiken inom 14 dagar.

Ångerrätten gäller inte om köparen är en juridisk person.

För att utnyttja 14 dagars ångerrätt måste köparen inte använda eller öppna produkten. Öppnade varor kommer inte att accepteras som giltiga returer.

För att kunna returnera varan ska köparen lämna in en ångeransökan mottagen från webbutiken och skicka den via e-post senast 14 dagar efter mottagandet av varan.

Returnera produkterna

Köparen bör returnera varorna inom 14 dagar efter att ha lämnat in sin ansökan om att göra det eller uppvisa bevis på att varorna har överlämnats till transportören inom denna period.

Vi ansvarar inte för förlorade eller skadade returnerade paket.

Returer relaterade till nekad leverans eller ej uthämtade paket

Om du nekar leveransen av ditt paket, och det skickas tillbaka till oss, återbetalar vi dig beställningsbeloppet minus fraktkostnaden som fraktbolaget debiterade för att skicka tillbaka varorna till oss.

Om du har valt en leveransmetod som kräver att du hämtar ut ditt paket på ett serviceställe eller en paketbox och du inte hämtar det inom den tidsram som speditören anger och det skickas tillbaka till oss, återbetalar vi dig beställningsbeloppet minus fraktkostnaden som fraktbolaget tog ut för att skicka tillbaka varorna till oss.

Fraktkostnader för returer

Kostnaden för att returnera varan står köparen för, såvida inte anledningen till returen är att varan som returneras inte överensstämmer med det som beställts (t.ex. en felaktig eller defekt vara).

Avgifter för returnerade varor

Fast Candy tar ut en returavgift på €5/60SEK/40DKK (beroende på din lokala valuta när du lägger beställningen) för att täcka lager- och hanteringskostnader i samband med returer. Denna avgift dras av från det totala belopp som kunden betalar vid utfärdandet av en återbetalning.

Återbetalning avseende ångerrätten

Efter att ha mottagit de returnerade varorna återbetalar nätbutiken köparen alla belopp som erhållits från köparen med avdrag för ovannämnda returavgift på basis av avtalet omedelbart men senast inom 14 dagar efter mottagandet av ansökan om ånger.

Webbutiken kan vägra att behandla återbetalningen tills den har tagit emot varan som är föremål för avtalet eller tills köparen lämnar in bevis på att varan har skickats tillbaka, beroende på vad som inträffar först.

Om köparen uttryckligen har valt ett annat leveranssätt än det billigaste normala leveranssättet som erbjuds av nätbutiken, är nätbutiken inte skyldig att återbetala till konsumenten det belopp som överstiger kostnaden för normal leverans.

Nätbutiken har rätt att frånträda försäljningstransaktionen och begära att varorna returneras av köparen om det märkta priset på varorna i nätbutiken är väsentligt lägre än varans marknadspris på grund av ett fel.

Direktmarknadsföring och behandling av personuppgifter

Personuppgifter är information och bedömningar som kan kopplas till en identifierbar individ. Det kan vara namn, adress, telefonnummer, köphistorik, e-postadress, IP-adress, svar på enkäter och produktval.

All behandling av personuppgifter, såsom insamling, registrering, lagring och utlämnande, omfattas av särskilda regler, bland annat i den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

Om köparen frivilligt prenumererar på nätbutikens e-post- eller SMS-lista, betraktar nätbutiken detta som ett samtycke till att ta emot e-postmeddelanden om nätbutikens nyheter och erbjudanden. Köparen kan när som helst avbryta en sådan prenumeration.

Nätbutiken är mån om att köparen ska ha förtroende för nätbutiken och hur nätbutiken behandlar köparens personuppgifter. Onlinebutiken förklarar därför i sin integritetspolicy varför den samlar in information om köparen, hur den använder denna information och hur den tar hänsyn till köparens integritet.

Lösning av tvister

Om en köpare har klagomål angående onlinebutiken ska de skicka dem via e-post till support@fastcandy.com

Om köparen och nätbutiken inte lyckas lösa en tvist genom att nå en överenskommelse har köparen rätt att vända sig till den estniska konsumenttvistekommittén. Handläggningsreglerna kan granskas och en ansökan kan lämnas in här. Konsumenttvistnämnden har behörighet att lösa tvister som uppstår på grund av det avtal som ingåtts mellan köparen och nätbutiken. Köparens klagomål granskas av kommittén utan kostnad.

Köparen kan också vända sig till EU:s plattform för onlinetvistlösning.

Information på hemsidan

Fast Candy kan inte lova att innehållet på webbplatsen är fritt från felaktigheter eller typografiska fel. Vi kan inte heller garantera att all information är uppdaterad. Fast Candy kan när som helst ändra innehållet på webbplatsen. Även om Fast Candy strävar efter att visa korrekta texter, bilder och prissättning på Webbplatsen och nätbutiken kan fel uppstå.

Fast Candy kan inte hållas ansvarigt för skador som orsakas av att använda webbplatsen eller för den delen inte kunna använda webbplatsen. Fast Candy kan inte garantera problemfri, oavbruten och säker åtkomst till webbplatsen.

Småkakor ("Cookies")

Vi använder cookies på webbplatsen för att förbättra dig